söndag, november 05, 2006

skön dag på stranden..

idag var vågorna kraftfulla och hårda..
Skadorna idag blev. Slog i armbågen, slog handen mot hjälmen, Slog näsan i kappellringen och blev sliten ur min båt.. simmade dock inte :P hehe..
Vågorna i sätten var stora.. riktigt stora.. Hade två stora "beat downs"
En våg surfade jag och carvade på. Plötsligt bröt hela vågen och befann mig på tuben, åkande med hög fart mot grönvattnet och min största wind of shade i hela mitt liv.. Båda mina knän blev slitna ur lårstöden.. va bra med stryck..
Andra var en riktigt stor våg.. skulle droppa in men joel va nedanför mig.. Försökte paddla ut men vågen bröt och jag flög över joel och fick bra med beat down.. Va under bra många sekunder..
Hela dagen slutade med att simma lite.. Dock inte när jag paddlade.. Simmade frivilligt.. hehe.. Det är svårt att simma i stora vågor.. Fick en bra surf utan någt att surfa på.. endast kroppen.. Surf till dyk till bottnen... Rätt ner i sanden..

Skyst dag mycke sol.. i morron åker vi till ett nytt ställe.. återkommer där..