söndag, september 17, 2006

S:t Lawrence river, Lachine wave, Montreal!
















They call it a epic wave.

Jag kallar den helt sjukt bra, super, bäst, coolast, smuttaste vågen jag någonsin har surfat!!!!!















Lachine rapids: Vågen Big joe! är ett måste för alla forspaddlare. Ett måste! S:t Lawrence är den största älv/flod jag någonsin har skådat. Big joe är i en kanalen. Den kanalen är ca 3 gånger större än dal-älven. Helt sjukt!

BIG JOE!














Är en stor grönvåg, bred, stor och fin! Man surfar alltid två på den. Det tar cirka 1 min att paddla ut från bakvattnet.
The pit: Det är där de händer.... Som en urgröpt skål. Större eller djupar än själva vågen. Det är där tricken flyger.. Jag har satt höger, vänster bluntar. Donkey flip, Backstab, super clean spin och mycket mer. Trick som har hängts ut är : KY blunt to mc nasty. Helix, air screw, back pan am, flash back, dom mesta tricken som finns.














vägen tillbaka från vågen är de värsta. Man är mitt ute i kanalen. Paddla 1 min till vågen.. Sen dra sig upp för stenar. Det är tre snören att dra sig i. Men paddlingen tillbaka är lång. ungefär 1 km paddling.. mot strömmen.. Ju längre ner du kommer. Ju längre du måste gå tillbaka till bilen..

http://video.google.com/videoplay?docid=-4449858567887038062