fredag, februari 23, 2007

salween River

Hej Hej..

Ska nu berätta om våran sista älv.. Salween river.. På andra sidan bergen ligger Mynmar (Burma) rätt coolt att vara så nära..
I Mekong valley var det mycket Tibetansk folk. Här är det en annan minoritets grupp som hetar Lisu.. Igenom hela Yunnan finns det flera olika minoritets grupper.. som Yi, Naki, Lisu och Tibet.


Salween river
Till älven då..
Salween är mycket lik Mekong och Yangtze. Plattvatten med inslag av forsar..
Här finns några av världens bästa vågor i ett annat vattenståd än vi har.. Faktiskt minst 3 av väldens bästa och största.. Men inte inne nu.. Kina har en lågvattens vinter.. Detta vattenståd har inte många eller inga paddlat älvarna i Yunnan. Vi har nog kammat in några lågvattens decents..
Vi är det femte guppen på Salween river. Andra i lekbåtar.. Bara det känns coolt..



Det finns faktiskt okej lek paddling här nu med.. Vi har hittat två vågor och några hål..
Våg 1 heter Parking garage.. Surfa den känns som att köra 90 i ett parkerings garage.. Kraftfull och svår.. grymt grymt snabb.. Man måste vara aktiv hela tiden..
Våg 2 ATM wave.. Vet inte varför vi döpte den till de.. Men det är en V våg som är grymt snabb våg med..
Hål 1 Nudle bowl.. Litet litet hål som är bra för vänster hjul.. Grymt kul hål
Hål 2 the groover.. Är dom holmforsen fast djupare och bättre ;) alla hål trick går bra..

Ja det snöar faktiskt på bilden.. Det är kallt här ibland.. fast idag gick alla runt i shorts och t-shirt.. riktigt skönt! Snöflingorna var dom största jag sett i mitt liv.. Dom var nästan som en handflata! otroligt..

Nu vet jag inte ritkigt vad jag ska skriva mer..
9 dagar tills min födelsedag..
78 tills jag flyger hem!
hare bra!
Later M.E